Friday, January 7, 2011

AL HUJURAAT (KAMAR-KAMAR) : AYAT 16 - 18

AL HUJURAAT (KAMAR-KAMAR) : AYAT 16 - 18

by FIRMAN ALLAH on Saturday, 08 January 2011 at 10:28

سم الله الرحمن الرحيم

  1. Katakanlah (kepada mereka): "Apakah kamu akan memberitahu kepada Allah tentang agamamu (yakni keyakinan dan keimananmu), padahal Allah lebih mengetahui apa yang ada di langit dan juga bumi dan Allah Maha Mengetahui segala sesuatu" (Tiada masalah bagi Allah untuk mengetahui isi hati manusia itu samada mereka itu berhati mulia atau hatinya telah rosak dengan kepura-puraan 'kononnya' mereka itu Islam, sedangkan mereka itu sebenarnya tidak taat dan tidak mahu beriman kepada Allah)
  2. Mereka merasa seolah mereka telah memberi nikmat kepadamu (Muhammad Saw) dengan (akuan) keIslaman mereka. Katakanlah (kepada mereka yang berpura itu): "Janganlah kamu merasa telah memberi (rasa) nikmat kepadaku dengan (akuan) keIslamanmu (itu), sebenarnya Allah, Dialah yang melimpahkan nikmat (yang banyak) kepadamu dengan menunjukkan kepadamu keimanan (jalan yang benar) jika kamu benar (ingin menjadi sebahagian dari) orang-orang yang benar"
  3. Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang ghaib di langit dan di bumi. Dan Allah Maha Melihat (serta Maha Mengetahui) apa yang kamu lakukan.

No comments:

Post a Comment